OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY z RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy że:
Administrator Danych
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej, z siedzibą ul. Świdnicka 31 50-066 Wrocław. Można się z nami skontaktować pod adresem e-mail: rodo@dolinapalacow.pl lub na adres siedziby.
Cele i czas przetwarzania
Dane będziemy przetwarzać w celu:
• Podjęcia niezbędnych działań przed skorzystaniem z naszych usług - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
• Zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług hotelarskich na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. b RODO przez czas trwania umowy i do czasu upływu terminów do dochodzenia roszczeń;
• Rozpatrywania skarg i reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO przez 12 miesięcy po terminie rozliczenia reklamacji;
• Dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym celem jest dochodzenie należności, do czasu prawomocnego zakończenia postępowań w tym postępowania egzekucyjnego;
• Archiwizowania dokumentów rozliczeniowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego;
• Prowadzenie działań marketingowych własnych produktów i usług bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej na podstawie art.6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym celem jest prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność, do czasu wniesienia sprzeciwu.
• Jeżeli wyrazili Państwo zgodę, to także dla celów prowadzenia działań marketingowych własnych produktów i usług z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej lub przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO i przepisów innych ustaw wymagających zgody na takie działania, do czasu wycofania zgody na takie działania lub wniesienia sprzeciwu w zależności które ze zdarzeń zastąpi jako pierwsze.
• Dla celów statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym celem jest posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez nas działań co pozwala nam na usprawnienie prowadzonej przez nas działalności, do czasu gdy posiadamy dodatkową inna podstawę prawną przetwarzania – w razie gdy podstawę utracimy dane ulegają anonimizacji.
• Obsługi zgłoszeń kierowanych z wykorzystaniem formularza kontaktowego, innych wniosków, w tym zapewnienie rozliczalności prowadzonych przez usługodawcę działań, gdzie prawnie uzasadnionym celem jest udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i zapytania kierowane z wykorzystaniem formularza kontaktowego lub w innej formie, w tym przechowywanie newralgicznych wniosków i udzielonych odpowiedzi celem zachowania zasady rozliczalności, przez okres 12 miesięcy.
• Fundacja Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej informuje, iż w obiekcie stosowany jest także monitoring wizyjny. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych pochodzących z monitoringu odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia, a prawnie sprawiedliwionym celem Administratora jest ochrona osób i mienia znajdujących się na terenie obiektu. Dane te przechowywane są nie dłużej niż 30 dni.
Odbiorcy danych
Dane możemy przekazywać odbiorcom, tj.:
• podmiotom umożliwiającym nam dokonywanie zdalnych operacji płatniczych;
• bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
• organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
• podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności dostawcom zewnętrznych systemów wspierającym naszą działalność, a zwłaszcza zewnętrznym operatorom systemów sprzedażowych, z którymi zostały zawarte stosowne umowy,
• administratorom i dostawcom systemów informatycznych oraz usług hostingowych,
• upoważnionym pracownikom albo współpracownikom Administratora świadczącym usługi na podstawie umów cywilnoprawnych, w szczególności podmiotom wykonującym usługi doradcze, księgowo - podatkowe, prawne, audytorskie, informatyczne.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Każdej osobie której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów, rozliczenia prowadzonej działalności, udzielenia odpowiedzi na kierowane zapytania, wnioski, rozpatrzenia skarg i reklamacji. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne. Informujemy, iż odmowa podania danych może skutkować:
• odmową realizacji usługi hotelarskiej – w przypadku danych przetwarzanych w celu zawarcia umowy usługi hotelarskiej;
• odmową rezerwacji – w przypadku rezerwacji pokoju;
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na naszych klientów. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich czy organizacji międzynarodowych.
W ramach wykonywanych czynności korzystamy z plików cookies w ten sposób, że obserwujemy i analizujemy ruch na naszych stronach jak również podejmujemy działania remarketingowe.